Cvičení pro těhotné a po porodu
Monika Bodláková

Pokud se chystáte na těhotenství, je vhodné, pokud začnete dopředu s lehkým posilováním. S těhotenským bříškem se budete hodně prohýbat v bedrech, kulatit se v hrudní části páteře a až se dítě narodí, budete to Vy, kdo ho bude neustále tahat na rukou. Cvičení před těhotenstvím a i během těhotenství je tedy zaměřeno na zpevnění svalstva zad a rukou a také na nácvik správného rytmu dýchání. Uvedené svalové partie jsou v těhotenství hodně namáhány a vhodné cvičení pak pomůže toto náročné období projít mnohem snáz.

Jste li zvyklá cvičit již nyní pravidelně, není nutné ani během těhotenství svoje fitness hodiny uplně vynechat. Pouze v prvním trimestru těhotenství vynecháte cvičení, ale poté se k němu zase v klidu můžete vrátit. Možná jen s větším rozmyslem, pokud máte ve zvyku ve fitku vyloženě dřít.

U žen dochází během těhotenství k velkým hormonálním změnám a po porodu je tělo hodně vyčerpané a potřebuje nějakou dobu na regeneraci! Čas na regeneraci se jmenuje šestinedělí (1 a půl měsíce), kdy byste neměla dělat opravdu nic. Tělo je uzpůsobené tak, že se za nějakou chvíli vrátí do původního stavu a teprve poté začnete zlehka cvičit a v tréninku pomalu přidávat.
Tedy žádné bolavé svaly druhý den hned na prvních hodinách! Myslet je totiž potřeba i na Vaše dítě. Bude-li Vaše cvičení v příliš vysoké intenzitě, vyplaví se Vám do svalů kyselina mléčná, která způsobí bolestivost svalů a náročné cvičení také uvolní další látky do mateřského mléka. Před cvičením je tedy vhodné odstříkat nějaké mléko do lahví a pak vyzkoušet, zda Vašemu potomkovi nebude „vycvičené mléko“ vadit právě pro jeho jinou chuť.

Obzvlášť u cvičení pro těhotné a po porodu doporučuji alespoň zpočátku cvičit pod dohledem profesionála, který dohlédne, aby intenzita cvičení byla vhodná a hlavně, aby se tělo dostávalo do formy postupně a zdravě.

Monika Bodláková - 2016
Osobní trenérka fitness Praha
Fotoateliér Glowphoto
Jak zhubnout Bolesti zad Cvičení pro těhotné Osobní trenerka fitness
Nejširší nabídka na inline brusle: kolečkové brusle